Sök i bloggen

lördag 3 december 2011

Tokio Hotel live, Moscow, Russia

Jag ska skriva om hur det var att se Tokio Hotel i Ryssland. Rykten om att de skulle spela där vintern 2010 spreds under den sommaren och då redan började jag spara pengar. Ryktet var inte sant men jag behöll pengarna för ifall att.
Sen kom det bekräftelse på att de skulle uppträda under Muz TV Awards den 3 juni 2011 och jag, Sofia och Malak bestämde att vi skulle åka dit. Tyvärr blev Malak inlagd på sjukhus och Sofia måste stanna i Sverige så jag åkte sedan ensam med min familj för då fick vi gratis boende hos mina föräldrars kompisar.

Den 2 juni när vi kommit fram till en av flygplatserna i Moskva fick jag se att Bill och Toms plan skulle komma klockan 16.40 och jag ville stanna på flygplatsen men mina syskon ville inte och mamma ville inte lämna mig ensam där så vi åkte iväg. Övertalade dem att åka till Ritz hotell där TH skulle bo runt den tiden så att vi kunde se när de kom och de gjorde vi.

Jag lärde känna några ryska fans, också killar och de var jättesnälla. De trodde i början att jag var THs manager eller något för jag kunde så mycket om dem och visste när de skulle landa haha.
Jag stod utanför hotellet i över fyra timmar och fick se THs väskor anlända med själva bandet kom inte.
Min mamma ville åka så vi åkte då och då såg jag en vit limousin åka förbi, bakvägen. Jag trodde att det bara  att det var en vanlig limousin men efteråt fick jag veta att TH kommit i en vit limousin bakvägen och att inga fans sett dem, gissa om jag blev irriterad på mig själv.

Nåja, pappa som inte ännu kommit till Ryssland då ringde till mig och jag berättade åt honom om den saken och att jag hade varit så nära att träffa Tokio Hotel. Han skrattade bara och sa att jag kanske får andra chanser.

Nästa morgon fick jag veta att pappa hade skaffat backstage och presspass till mig. Jag blev superglad! På mitt pass stod det att jag var en artist och skulle uppträda så jag kom in överallt. Ryska säkerhetsvakter är inte så noga haha.

Vi fick vänta i över två timmar vid arenan innan vi fick passen (mamma och jag, jag var under 18 så jag måste ha med mig en vuxen) och det var säkert runt 36 grader varmt! Svettades så mycket och när vi äntligen kom in i pressrummet var där närmare 50 grader. En enda fläkt fanns i rummet och den var inte ens nära min plats (låååångt bak i rummet).

Efter ungefär 20 minuter kom P.Diddy och hade sin presskonferens, satt typ bara helt stilla och stirrade för jag var så nervös. Jag hade blivit tillsagt att inte skrika eller bete mig som ett fan, då skulle jag bli utslängd.

När P.Diddy gick iväg så skringrades alla journalister och lämnade hela området kring bordet där TH skulle sitta tomt! Sprang såklart dit så fort jag kunde och när Tokio Hotel kom ut och satte sig bredvid mig så gav nästan mina knän upp. Det kändes som om jag skulle spy och jag började gråta och skaka.
Deras livvakt kom mot mig men jag skärpte mig och han gick tillbaka till sin plats.
Tom tittade på mig och jag tror han insåg att jag var ett fan för han skrattade.

Jag tänker inte berätta vad som hände under och efter presskonferensen och inte under konserten och backstage heller, för jag vet inte om jag har rätt till det.

Andra saker jag gjorde:
Träffade Natalie Franz och pratade med henne
Träffade eurovisionsvinnarna
Träffade P.Diddy två gånger, såg honom tre
Jag åt ingenting på hela dagen, drack bara en halv flaska iste.
Röda mattan byggs upp

Bilarna som artisterna åkte till röda mattan med

Fans väntar på att få komma till röda mattan och jag väntar för mitt backstagepass

Innan P.Diddy kom ut, alla de tomma stolarna var upptagna så måste sitta långt bak. Hittar ni mig? Är ganska misslyckad på bilden haha (sen när TH kom ut stod jag där var den gröna stora planschen är på bilden)

Såhär nära kom jag!

Tokio Hotel, har pappret som Bill håller i på bilden






1 kommentar:

  1. Jag är så fucking avundsjuk Belén! Så fucking avundsjuk... ;__; ♥

    SvaraRadera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar